Fruccola rebranding

Rebrand and design – giving answers to the challenges

In the past decade Hungary experienced a huge gastronomy boom. As a pioneer in the industry, Fruccola (a fast casual restaurant chain) pays attention to sustainability, freshness, healthy food, vegetarian and vegan options and premium materials.
The 15 years old restaurant started expand just before the Covid-19 pandemic, which presented a huge task to handle the changed market with such a big portfolio.
The restaurant chain gives a spacial lifestyle feeling- a fully energized but a calm island showing how cool healthy life can be.

Before the Covid, Fruccola launched new smart restaurants and smart fridges to give answers to the new challenges. We had to transform our passion for gastronomy to the new era:  express the lifestyle and articulate the brand values in the digital world; the goal was to give the costumers the same feelings at home or workplace what they get in the restaurants.

We had to rebrand the design communication to be able to give the same experience through the platforms of the brand: build
a full environment and a full visual language that is understandable, easy to identify, expresses the lifestyle-feeling of the brand and the values we believe in.

The whole world changing around us, and we have to give answers.

A Covid-19 által kialakult helyzet az egész vendéglátóipari szek- tort érzékenyen érintette, szükség volt tehát az online és offline jelenlét gyökeres átalakítására.
A Co&Co-val együtt elkészült egy intelligens ételautomata rendszer és okoshütő, ahol saját fejlesztésű applikációkkal irányítva érintésmente- sen juthatnak melegen és hidegen kérhető ételekhez a vásárlók.
Az új területek vizuális összefogásánál fontos szempont volt, hogy az étterem alapértékeit pontosan közvetítve egységes vizuális rendszer épüljön fel, a folyamatos terjeszkedés lehetőségeit figye- lembe véve egy egymásra építhető, fejleszthető struktúra megalko- tásával.

A Covid-19 által kialakult helyzet az egész vendéglátóipari szek- tort érzékenyen érintette, szükség volt tehát az online és offline jelenlét gyökeres átalakítására.
A Co&Co-val együtt elkészült egy intelligens ételautomata rendszer és okoshütő, ahol saját fejlesztésű applikációkkal irányítva érintésmente- sen juthatnak melegen és hidegen kérhető ételekhez a vásárlók.
Az új területek vizuális összefogásánál fontos szempont volt, hogy az étterem alapértékeit pontosan közvetítve egységes vizuális rendszer épüljön fel, a folyamatos terjeszkedés lehetőségeit figye- lembe véve egy egymásra építhető, fejleszthető struktúra megalko- tásával.

Client: Fruccola industries